هشدار انجمن ایمونولوژی: دستیابی به ایمنی جمعی رخ نخواهد داد

 رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران اعلام کرد که افزایش مرگ و میر ویروس کرونا و شكستن دستیابی به ایمنی جمعی به دلیل اشتباه در برآورد توان تولید واکسن داخلی و تعارض منافع به بدیهیات علمی و نهادهای علمی است.

محمد وجگانی، رییس انجمن ایمونولوژی و آلرژی،با ارسال نامه ای به ابراهیم رئیسی هشدار داد که دستیابی به ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون اتفاق نخواهد افتاد.

در نامه خود وجگانی توضیح داد که وقتی حداقل ۸۱ درصد از مردم  در مدت کوتاهی از چند ماه واکسینه می شوند، اما وی تاکید کرد که این امر به دلیل بی توجهی مسئولان جمهوری اسلامی اتفاق نمی افتد.

◊   تعارض منافع و بی‌ توجهی مسوولان جمهوری اسلامی

رییس انجمن ایمونولوژی در نامه خود گفته است که به دلیل کندی روند واکسیناسیون، جلوگیری از واردات طولانی مدت واکسن و ظهور گونه های جدید ویروس، مصونیت گله به دست نمی آید.

وی توضیح و تایید کرد: «اشتباه در برآورد توان تولید واکسن داخلی، تعارض منافع و بی‌ توجهی مسوولان کشور به بدیهیات علمی و نقطه نظرات انجمنها و نهادهای علمی است».

شایان ذکر است که گزارش آمار رسمی روزانه کرونا در ایران نشان می داد که تعداد کل قربانیان از صد هزار نفر فراتر رفته است.

◊    شکستن رکورد قربانیان کرونا

آمارها حاکی از آن است که ۵۶۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و بنابراین آمار رسمی از کل مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر ایران از صد هزار نفر در کشور فراتر رفته است.

این در حالی که رئیس بخش آی‌سی‌یو کرونای بیمارستان امام رضا در مشهد، دکتر علیرضا صداقت تاکید کرد که ایران جزو معدود کشورهای دنیا است که در شرایط بسیار بدی قرار دارد

دکتر صداقت افزود: «با پیک کشنده‌ ای که همچنان پیشرونده است، جلو می‌ رویم و اگر به همین شکل پیش رویم میزان مرگ و میر روند صعودی خواهد داشت».

Latest News

Related articles